onsdag 9 februari 2011

En ond tanke...

folk som går mot rött förtjänar att bli påkörda!!

nån mer som håller med? Jag tycker det är respektlöst att gå mot rött,hade jag vart bilförare hade jag blivit skitsur! (mer än vad jag är nu..hrm hehe)

jag har visserligen också gått mot rött några gånger,vem har inte det MEN inte när det kommer bilar i full fart!?! Idag va det en tjej som sprang ut mitt i vägen så bilarna tutade. Hoppas fan hon blev vettskrämd o sket ner sina designer-jeans ordentligt!!
För en månad sedan va där ett par med BARNVAGN som gick mot rött! Hallå hur fan tänker man om man har ett barn med sig o går mot rött? Sen har de mage att blänga o hutta med fingret åt bilisten som tvärbromsade!! Folk alltså.

1 kommentar:

Rickard! sa...

Har hört att de flesta av olyckorna som innefattar att folk blir påkörda händer just vid övergångställen. Och att folk som går mot rött och blir påkörda oftast vinner i rätten ändå... Kan detta stämma?

Jag vet inte om folk inte förstått konceptet med att det kan vara farligt med bilar i hög hastighet... En sak är iaf säker: Folk är idioter! :P